Az elmúlt napokban arról beszéltünk, hogy mit kéne NEKTEK csinálni, hogyan kéne elindítani első vállalkozásotokat. Viszont magamon érzem, hogy mekkora segítséget jelent, ha az ember mellett állnak olyanok, akik képesek támogatni, motiválni, képesek segíteni és ha rossz irányba halad, vagy éppen kezdene de motiválttá válni, akkor rászólnak, ha kell rákiabálnak, hogy “Hé! Ébresztő!”
Az ember társas lény!
A természet nem úgy alkotott minket, hogy egy személyként küzdjünk a világgal szemben!
Sokkal eredményesebbek tudtok lenni, ha nem érzitek magatokat egyedül. Már pusztán az a tudat, hogy “Nem vagyok egyedül!” is óriási erőt képes adni. Persze ez még mind kevés akkor, ha a támogatói csapat csak a lelket tudja belétek önteni, hasznos gondolatokkal viszont nem tudnak segíteni. Azt hiszem, ezt a legtöbb vállalkozó – Így, Én is megtapasztaltam. Szeretném ha ezt NEKTEK nem kéne!
A vállalkozói észjárás teljesen máshogy működik, mint egy halandó ember gondolatai.
Mi képesek vagyunk óriásit álmodni és meggyőződéssel dolgozni a cél érdekében. Egy alkalmazotti létben élő és így is gondolkozó ember ezt képtelen felfogni.
Gyakran néznek rám is úgy a baráti körömben, mint egy UFO-ra. Egyszerűen nem egy nyelvet beszélünk. A támogató, hasznos gondolatokra viszont szükség van!
Szóval kell egy csapat!
A Hatékony Vállalkozás 6 alaptörvénye csak nektek!
A Törvények betartását rátok nézve kötelezővé teszem! A Törvények egy, vagy több pontjának megsértése automatikus szankcionálást von maga után. Viszont a törvények által legálisan kínált kiskapukat, a rugalmasság , hatékonyság miatt ismerni kel!
A büntetés minden esetben a vállalkozói létbe való belefásulás, napi 24 óra robotolás és a problémák véget nem érő áradata.
A Törvény megszegéséből fakadó büntetés ellen fellebbezésnek helye nincs! (fizetitek a piámat)
A Törvény a kihirdetésével egy időben azonnali hatállyal lép életbe! Vagyis MOST!
1§: A cégetek legnagyobb értéke az ELÉRHETŐ vevő, és a vállalkozó!
A Hatékony Vállalkozó képes minden helyzetben és legkülönbözőbb módon kommunikálni a vevőjével és fordítva. Magyarul legyetek elérhetők, és vegyétek fel azt a kurva telefont!
Egy Hatékony Vállalkozónak VAN VEVŐI listája, melyet folyamatosan karban tart, ápol és használ.
Ha építitek a Vevői listátokat és ezt folyamatosan karban tartjátok, ápoljátok, akkor nagyon gyorsan ez lesz a cégetek legnagyobb értéke.
Rengetegen küzdenek az “uborkaszezon” problémájával. A forgalom a végletekig képes ingadozni és nem tudják ezt befolyásolni. Ha Ti is gyakran találkoztok majd ezzel a problémával, hogy úgy telnek el napok, hetek, hogy a cégetekben nem történik semmi, akkor számotokra ez jelentheti a megoldást. Egy jól karbantartott listával képesek vagytok arra, hogy akár 1 napon belül kígyózó sorokat varázsoljatok az “üzletetek” elé.
Egy Hatékony Vállalkozásnak kiválóan karban tartott, folyamatosan bővülő vevői listája van.
Törvény kiegészítő ajánlása: Ha igazán sikeresek akartok lenni, Vevői listán túl folyamatosan építsétek az érdeklődői listátokat is.
2§: A piacod ismerete nélkül maximum TÚLélhetsz, de sosem élhetsz. . .
A Törvény kimondja, hogy ha nem ismeritek a piacotokat, annak igényeit, gondolatait, szükségleteit és mindent, amit csak lehet, akkor sosem lesztek Hatékony Vállalkozók.
A legtöbb cég már az indulásnál elvérzik, mert nem tudja, hogy ki a vevője.
Ha nem tartjátok be ezt a Törvényt, a következő szankciókra GARANTÁLTAN számíthatok:
- A vevő csak és kizárólag az ár alapján dönt!
- Nincsenek, vagy nagyon kevesen vannak a visszatérő, igazán jó ügyfelek.
- A reklámjaid középpontjában hangzatos és frappánsnak, viccesnek tűnő szlogenek és a legalacsonyabb ár kommunikálása áll. Nincs semmi más, amit a reklámüzenetedben hatékonyan tudsz kommunikálni.
- Kínszenvedés számodra a vállalkozás és minden nap a túlélésért vagy kénytelen küzdeni.
3§: Tudd, hogy a piacodat NEM ismered!
Egy speciális törvényi rendelkezés.
A Törvény azt mondja ki, hogy legyél tisztában azzal, hogy a piacodat sosem ismerheted meg 100%-ban.
A Törvény továbbá kötelez, hogy miután beláttad, hogy a piacodat nem ismered, maximális erőfeszítéssel kell törekedned a Piac megismerésére.
A Törvény rendelkezését betartó Hatékony Vállalkozók arról számolnak be, hogy minél inkább megismerik a piacukat, annál inkább képesek megérteni a Törvényt, miszerint a piacodat nem ismered és sosem ismerheted meg teljes mértékben.
A Piac folyamatosan változik! Viszont ez távolról sem jelenti azt, hogy nem kell törekednek a piac megismerésére.
Minél inkább sikerül megismerned a piacot, annál inkább fogod érteni annak működését, igényeit és az igények változását.
A Piac nagy fokú megismerése segít megérteni a működését és innentől kezdve kiszámíthatóvá válik számodra.
Ez az igazi, komoly fegyver a Hatékony Vállalkozó kezében, hiszen, amikor a többi piaci szereplő még csak próbálkozik az újabb változás megértésével, addigra a Szabad Vállalkozó pontosan tudja, hogy mit kell tennie.
Megj: Ha alaposan körbe néztek, észre fogjátok venni, hogy egyes vállalkozók a mostani “válság” kapcsán nagyon nehéz helyzetben vannak, míg mások könnyedén, vagy kevésbé könnyedén, de reagálnak és forgalmat bonyolítanak.
A két típus között az alapvető különbség a Piac nagyfokú ismeretéből, illetve annak hiányából fakad.
4§: A piacod minősége a problématudat nagyságától és frekvenciájától függ!
A piac minősége a potenciális vevők problématudat nagyságának és annak frekvenciájának szorzatával egyenlő.
A piac annál fogékonyabb a reklámüzenetre, minél magasabb a problématudata és minél magasabb a problématudat frekvenciája.
pl: A tiszta víz piaca kiváló minőségű, hiszen ha a potenciális vevő nem ihat tiszta vizet, nagyon hamar nagyon magas lesz a problématudata. Miután viszont hozzá jutott a vízhez, utána megint hamar (néhány óra elteltével) újból jelentkezik a szomjúság, azaz megint növekszik a problématudata.
5§: Hatékony Vállalkozó csak jó minőségű piacon jól pozicionált termékstruktúrával lehetsz.
A Törvény kimondja, hogy Hatékony Vállalkozó úgy lehetek a legkönnyebben, ha a 4§ által jó minőségű piacnak ítélt területen olyan terméket árultok, melynek hasznossága jól megkülönböztethető a konkurenciától és egy jól körbehatárolható, szűkebb problémára ad megoldást.
6§: A jó vevőt nem keressük, hanem gyártjuk!
A Törvény kimondja, hogy mindaddig, amíg a jó vevőt keresitek, addig nem lehetek Hatékony Vállalkozók!
Hatékony Vállalkozó csak abból válhat, aki felismeri, hogy a jó vevőt neki kell előállítania.
A jó vevő előállításához ajánlott “jóvevőt gyártó gépezetet” felállítani, mely automatizálható és ezzel teljes mértékben önjáró módon képes érdeklődőből első vevőt és első vevőből visszatérő, szuperelégedett ügyfelet gyártani.
…………..
Szerintem minden cégnek öt alapvető korszaka van, és ezeket a korszakokat mind egy-egy kérdéssel jellemezhetjük. Ezek pedig a következők:
- Mit csináljunk? - Találjátok ki magatokat és cégeteknek arculatát! Legyetek mások, ötletesebbek, eredetibbek mint a többiek! Ne a szolgáltatásodhoz keresetek vevőt, hanem olyat kínáljatok amire vevő van!
- Honnan szerezzünk vevőket? - Marketing terv, ötletezés, reklám! Ha nem vagytok profik ne szégyelljetek Segítséget kérni!
- Honnan lesz a pénzünk? - Befektetők, kapcsolat. Soha, de soha ne hanyagoljátok el a kapcsolataitokat!!!!!!!!!!!!!!
- Hogy tudjuk mindezt a rengeteg munkát ellátni? - Munka és idő szervezés! Csak abban az esetben vállalkozzatok ha komolyan gondoljátok és áttudjátok alakítani az időbeosztásotok, magánéleteteket, és alárendelni magatokat a cégeteket a vásárlóitok igénye szerint! Legyetek kurva profik abban amit csináltok!
- Hogy lehet ebből kiszállni? - Nehezen! Készüljetek fel rá hogyha belebuktok akkor az anyagiak elvesztése mellett sokkal nagyobb lesz a lelki fájdalom.
Nézzük az alapvető tüneteket, amire panaszkodnak:
- A tulajdonosok rengeteget dolgoznak (nagyon gyakran szabadság nélkül, napi 12-14 órát) - Olyan társat válasz akiben 100%- ban megbízol mint emberileg mint szakmailag! Fontos hogy szeres vele dolgozni mert különben szart se fog érni az egész! Ha ezt megtaláltátok és szerintem igen akkor kurvára megkönnyíthetitek egymás életét.
- Egy helyben topognak, nem fejlődik a cégük. Türelem! Ha elakadtatok álljatok meg , gondoljátok át az egészet! Ne kapkodjatok összevissza és ne szégyelljetek segítséget kérni!
- Állandó a válsághangulat, egyik céges “tragédia” követi a másikat. Akkor nem vagytok elég profik! Valamit nem jól csináltok! Keressétek meg a embereteket! Minden embert a megfelelő feladatra! Becsüljétek meg anyagilag és emberileg az alkalmazottaitokat!
- Kulcsdolgozók becsapják és otthagyják a céget, ami képes alapjaiba megrengetni a vállalkozást. Megbízható általatok is ismert emberel dolgoztassatok! Egyet viszont ne felejtsetek el a főnökök ti vagytok, a munkában nincs helye a barátságnak!
Zárszó: Mindig legyetek eredetiek, ötletesek. A jövő a tiétek, de Soha nefelejcsétek el kik vagytok, honnan indultatok, ne változtasson meg benneteket a siker és a pénz! Ne vegye el kedveteket az esetlegesen felmerülő kudarc és sikertelenség! Hiszen ha minden simán menne mindenki vállalkozó lenne. Lesznek a környezetetekben irigyeitek, rosszakaróitok, áll barátaitok, ellendrukkerek és haszonlesők. Ismerjétek fel az igaz embereket. Maradjatok meg olyanak emberileg mint most vagytok:Tisztalelkűnek!
Részemről oké! Induljon a banzáj! SZURKOLOK! Mi a faszt tötyögtök?!